What a beautiful day

Var faktiskt ute på en joggingrunda igår. Ja ni läste helt rätt. Verkade först som om det var skitväder ute efter att jag hade kollat ut genom fönstret på morgonen. Kunde inte för hela min värld förstå varför folk låg ute och solade. Innan jag skulle gå ner till gymmet kollade jag temperaturen ute. 21,6 grader visade det. Och där fick jag min förklaring till varför folk låg ute och solade. Bestämde mig för att skippa gymmet och istället ta en joggingtur. Tyckte att det var dags att se om asfaltunderlaget skulle bli mina bens död eller om det skulle gå bra. Å idag känns det helt ok. Dock blev inte min joggingtur så lyckad. Efter ca 2- 2,5 km fick jag århundradets jävla håll i sidan (rundan är ca 4,5-5 km lång). Vanligtvis brukar det försvinna bara jag saktar ner och tar djupa andetag. Men nej, inte denna gång. Mitt håll var helt klart där för att stanna. Hela vägen hem kan jag tillägga. Blev så jädrans besviken och arg. Ville så gärna se hur lång jag orkade jogga innan både jag och mina lungor skulle kollapsa.   

Svettig efter en joggingtur/ powerwalk- promenaden i 21 graders värme


Kan tillägga att det är precis lika varmt idag också, 22´2 grader, och ikväll är det Combat som jag hemskt gärna vill gå på. Men i den här värmen?! Gissar på att det är närmare 40 grader inne på gymmet. Hade jag inte vattenblåsor på hälsarna så skulle jag faktiskt ge mig ut på ett nytt försök med mina joggingskor.



Johanna Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0