Walking among unknow faces

Lite väl dålig uppdatering kan man tycka, men jag har varit hemma i Hagfors. Kom upp tillbaka till Östersund i tisdags. På kvällen. Som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg så åkte jag hem för en arbetsintervju, en tjänst som socialsekreterare på Barn & Ungdomsenheten. Åkte hem på fredag och väl hemma tog jag det bara lugnt och avnjöt en god tonfisksallad. Den här helgen var det även marknad hemma. Först efter lunch träffade jag min barndomsvän Sandra och hennes två söner. En av dem ser ni på bilderna nedan. Efter det blev det en massa karusellåkande. Älskar verkligen marknader, tivolin och liknande. Det är flera år sedan jag åkte karusell men roligt var det. Under dagen fick både träffa och se människor som jag inte har sett på år och dagar. Efter en dag på stan i Hagfors åkte jag och hälsade på min mamma, hängde där under söndag och måndag också. Satt ute i det gröna och lekte med hundarna. Passade även på att ta en liten joggingtur ute i skogen. Min mamma har skaffat sig en liten bebis förstår ni, och han är helt underbart söt. Lite smått galen dock men ack så go. På söndag var jag iväg och hälsade på min morbror med familj. Fick även håret klippt, vilket var behövligt. Kanske ska tillägga att det inte var min morbror som klippte mitt hår. Och sen på måndag morgon var jag iväg på min arbetsintervju. Min sista intervju. Om intervjun inte skulle ha gått vägen så skulle jag ha fått börja plugga igen till hösten. På masterutbildningen.  

Sandras son Theodor åker i flygplanet

Theodor åker karusell

Hemma hos mamma tillsammans med hundarna

Lille Evert tillsammans med storebror Elvis

Rena rama bondgården hos mamma

Så med andra ord: Jag fick jobbet!! Den 7 juni börjar jag jobba som socialsekreterare på barn & ungdomsenheten och där kommer jag att jobba med barn och ungdomar (0-21 år) samt deras familjer men också familjerätt och adoptionsfrågor. Känns riktigt bra att få jobba med det man vill men jag känner mig helt ärligt vettskrämd.


Johanna Angelica 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0