When you smile the whole world stops and stares for a while

22 grader idag igen då. Visst för att det är skönt att sommaren är här, så här tidigt liksom, men det varmt. Å inte går det att gå ner till gymmet och träna heller. Min egen ursäkt kanske. Men idag ska jag släpa mig ner om jag så måste.

Tidigare idag var jag upp till skolan för att låna boken Att möta flyktingar. Min grupp ska läsa fyra kapitel i boken och sen göra ett rollspel utifrån våran egen tolkning av de kapitlena. Sedan ska vi redovisa rollspelet inför halva klassen den 19 maj. Kan bli roligt. Efter det var jag iväg och kollade resultatet från den förra hemtentan som jag lämnade in i fredags. Fan va bra jag är. Missade dock två poäng men det kan jag leva med. 

I måndags fick jag ett telefonsamtal hemifrån. Barn & familj ville att jag skulle komma hem för en intervju. Vill så gärna ha det här jobbet men inte fan vill jag behöva åka hem en gång till. Inte nog med det utan jag ska ju ändå hem 9 dagar senare. Skolan är slut. Plus att resan fram och tillbaka kostar mig 500 kr. Va ju inne på H&M igår och kollade sommarkläder. Måste verkligen införskaffa det. Alla sommarkläder som jag hade förra året är ju för stora för mig nu så det enda plagg som jag har i garderoben är en gammal jeanskjol. Hittade i alla fall två T-shirtar och två klänningar som jag har lagt undan tills idag. T- shirtarna finns dock inte på H&M:s hemsida så de måste jag nog köpa redan idag och klänningarna får jag beställa lite längre fram och hoppas att jag har pengar till den räkningen i slutet på juni månad. Ni ser vilka problem jag har va?!

Men nu ska jag dra igång städningen av lägenheten. Måste ju börja någon gång. Sen ska jag försöka hinna med och läsa två kap i boken också. Hoppas att ni får en toppendag i solen.



Johanna Angelica  

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0