Big City Life

Stockholm. Vart ska jag börja. Jag vill BO där! Kom fram till storstaden på fredag kväll där Bita och hennes pappa kom och hämtade upp mig vid centralen. Klockan var halv 12 på kvällen när vi kom hem till Bita - så med andra ord blev det sängen nästan direkt. På valborg spenderade vi dagen inne i stan - knallade runt, mötte upp My som kom från Uppsala och senare mötte vi även upp Bitas syster, Behnaz, och hennes pojkvän för mat. Fråga mig inte vart vi var och åt. På ett fik någonstanns. Kvällen spenderades hemma hos Behnaz med en jävla massa godis, tjejsnack och dans (wii). Hade en riktigt trevlig och mysig kväll. Känndes så otroligt härligt att äntligen få träffa och vara tillsammans med My och Bita igen. På söndag vaknade vi alla tre väldigt sent och vid två tiden åkte My hem igen. Hon skulle arbeta dagen därpå. Resten av dagen låg jag och Bita i soffan och åt pizza och godis.

På måndag åkte jag och Bita och hälsade på min moster som bor inne i stan. Den 10:e februari fick hon nämligen en lite dotter och jag en kusin. En liten Sarah. Gissa om hon var helt underbar, och inte ett enda ljud gav hon ifrån sig heller. Lite roligt, men Bita hade aldrig tidigare hållit i ett barn förut så självklart fick även hon sitta med Sarah (tog självklart kort på dem tillsammans). Ett vackert minne. Tiden bara rann iväg och jag och Bita fick lov att åka vidare. Hade ju min intervju i Södertälje kl 17. Och vi hade ju ingen aning om vart vi skulle, som tur visste Bit i alla fall hur vi skulle ta oss dit. Tillsammans med 10 andra personer som var mer kvalificerade än mig var jag på gruppintervju. Får väl se hur det går men jag har 9% chans på jobbet så det känns ju inte så troligt direkt. Efter allt åkande under måndagen så var vi tillbaka hemma hos Bita vid nio tiden på kvällen. Väl där väntade en underbar middag lagad av Bitas mamma. Så gott. Och helt underbara föräldrar har hon också.  

Och sen var det bara tisdag kvar vilket troligtvis var tur för då hade jag och Bita börjat gå varandra på nerverna. Många dagar tillsammans med varandras tjat och gnat. Vädret var heller inte på våran sida kan jag lova. Som de flesta vet så hade Stockholm både hagel och snö den dagen. Härligt med vårväder. Men vi trotsade vädret och gick på stan i två timmar. Vi va in på Topshop, Zara, Monki, Mango och Acne. Alla Bitas favoritaffärer. Själv kände jag mig bara firvirrad där inne. Sen var vi in på Urban Outfitters. Underbar affär. Allt blev genast bättre när jag kom in där, det kändes så fint och lyxigt. Hade jag haft mer pengar så hade jag helt klart handlat där inne. Innan jag skulle åka med tåget tillbaka till Östersund, slog vi oss ner på en fik och beställde varsin sallad. Sen var det bara att gå till tåget och säga hej då. Fast snart ses vi igen. Den 27:e kommer Bita och ska bo hos mig fram till våran examensdag.   

Behnaz (Bitas syster), My och Bita

Jag och Bita

My och jag

Här dansar/ spelar vi wii. Behnaz visa vad hon går för..

Behnaz, Bita och My

Lösgodis på nästan 1,2 kg och chips

Bild lånad ifrån Google "Urban Outfitters"

Jag tillsammans med min kusin Sarah (3 mån).

På valborg fick jag dessutom reda på världens nyhet. Vet inte om jag får berätta men jag antar att det inte är någon hemlighet. Men min lilla vän ska gifta sig då hon och hennes kille åker på bilsemester i USA i sommar. Kan knappt fatta det. Vilket jag faktiskt inte gjorde till en början. Tog ett tag för mig att lägga ihop 1+1, men det kan ha berott på att jag var helt inne i maten.  



Johanna Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0