A walk in the park

Glad påsk på er. Vet ärligt talat inte om det är rätt dag att säga det men sak samma, det är ju i vilket fall som helst påsk. Eftersom mitt andra hem är stängt nu under helgen så har denna dag resulterat i två långpromenader. Inte fy skam inte. Hade helt glömt bort hur underbart det är att promenera. Det höga tempot och den höga musiken i öronen. Helt instängd i sin egen lilla värld där ingen kan komma åt en. Kan även meddela att kära Östersund idag har haft sommarväder. Hör och häpna. Dagen började med 12 grader men steg sakta men säkert upp till 19 grader. Va in på Willy´s och handlade på hemvägen under den första promenaden - så där kom jag med två matkassar i svarta träningskläder mitt ute i sommarvädret - ca 25 grader i solen och 15 minuter att gå hem. Behöver jag säga att svetten rann. Tråkigt nog så tog jag aldrig med mig kameran på den första vändan, såg en massa vackra blommor. Blir glad i hela kroppen. Under den andra vändan som jag just kommit hem ifrån tog jag faktiskt med mig kameran. Såg dock inte en enda blomma, tog istället några kort nere vid sjön. Å måste bara få berätta att jag såg värsta vackra huset förut. Kanske kan ta kort på det imorgon. Måste ändå säga att Östersund är fin stad. På våren och sommaren.


Badhusparken


Hamnen

     
Nattklubben Marité som ligger nere vid hamnen



Johanna Angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0