Något tänkvärt!!!

Läste för ett tag sen en lista som en tjej hade skrivit ihop "10 saker som inte är okej att skriva på facebook"! Skrattade mig igenom hela hennes lista och på varje punkt kunde jag mer eller mindre se en person framför mig. Så tänkt till lite extra då ni läser igenom punkterna..

1. Det är inte okej att skriva åh gud mitt liv suger, varför ska detta hända mig, han borde brinna i helvetet, fan det är så sjukt jävla synd om mig när någon frågar tillbaka om vad som har hänt så svarar personen Ne inget speciellt. Om man ändå inte kan berätta vad det är så behöver man inte annonsera om hur sjukt jävla synd det är om en heller!

2. Det är inte okej med en skrytstatus a la "Jag vaknade av mig själv klockan 5 i morses och då bakade jag bröd till hela familjen, sedan blev det frukost på sängen för alla våra tio ungar och min man fick så klart det lilla extra till frukost i sängen där han låg. Sedan körde jag familjen till jobb/skola/dagis och åkte sedan direkt till gymmet där jag avverkade ett tre timmars pass med min PT innan jobbet. På jobbet gick allt lika super bra som vanligt *stolt*. Sedan hämtade jag hela familjen på dagis/skola/jobb och gick först ut en liten prommis med hundarna i två timmar, bytte sedan vattnet i vårat hundra liters akvarium, kaninerna fick mat, marsvinen lite grönt och katternas bajslåda är nu tömd, detta gjorde jag samtidigt som jag lagade mat. Jag hjälpte barnen med deras läxor samtidigt som jag tvättade, strök, bytte lakan dammade och städade alla fem våningar på vårat enorma hus, nu är hemmet shiny. Nu ska det bli skönt att få sitta i soffan i fem minuter innan jag går och lägger mig med gubben och ger han massage efter att han har haft en lång dag på jobbet." För det är faktiskt ingen som bryr sig om hur duktig du har varit idag (det är därför du skaffar dig en blogg)!

3. Det är inte okej att byta profilbild oftare än vad en annan hinner att blinka!

4. Det är inte okej att uppdatera statusen med Det är lördag. Jag äter potatis. Filmen var bra. Gräset är grönt. För man kunde inte ha brytt sig mindre!

5. Det är inte okej att man får en vänner förfrågan ifrån Üzxyglky Iaholzjki 47 år bosatt i Armenien. Vad har ni gemensamt? Och hur fasen hittade han dig i första hand?

6. Det är inte okej att adda personer bara för att snoka på den nya flickvännens mosters systers dotters brors hunds mattes fasters farfar. (Även om det är enda anledningen till att vi i från början skaffade Facebook)

7. Det är inte okej att skriva saker på sin status enbart för att försöka göra sitt ex sotis. Bara för att han skrev jag älskar dig Carro behöver inte du vara värre och säga Gud jag älskar dig min lilla pluttesnutte Jocke, tack för en mysig natt du är det bästa som har hänt mig. Sånt höll vi nämligen på med när vi gick på lekis!

8. Det är inte okej att avtagga sig själv på bilder (det som fastnar på bild, stannar på bild är mitt motto), skyll dig själv att du öppnade käften, visade alla dubbelhakor du hade, blinkade med ena ögat samtidigt som du drar ut värdens snorkråka ur snuten precis när någon tog det kortet. Även om du ser ut som en skållad bäver just på den bilden så vet vi ju faktiskt hur du ser ut i verkligheten!
Och ska du lägga upp bilder på Facebook så ska du göra det med stil! Hade du velat att någon la upp bilden när du öppnade käften, visade alla dubbelhakor du hade, blinkade med ena ögat samtidigt som du drar ut värdens snorkråka ur snuten? Nae tänkte väl det, då ska du inte slänga upp bilden på din vän heller!

9. Det är inte okej att trycka likes this eller kommentera på en person som du inte känner. For what liksom?!

10. Det är inte okej att ta alla jävla, eller vänta det räcker att du ens tar ett quiz. Quiz är inte okej. Vem kom ens på det där med quiz? Oavsett om du får 92% chans på att du kommer att få ligga i helgen på quizet så är chansen säkerligen inte stor i verkligheten! Och som ni säkert redan har räknat ut, Farmville är inte okej någonstans. Vi tycker nämligen inte om när hela våran wall präglas av dina nya grönsaker ifrån Farmville!

Listan kommer ifrån denna tjejs blogg: http://www.malinpousette.com

XOXO // Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0