100701

Ja då var praktiken fixad inför höstterminen, vilket den egentligen redan va den 3 juni, men idag va jag iväg och träffade mina kommande handledare, kommer nämligen att ha en på socialförvaltningen/mottagningsenheten och en på fältis. Det är så att de båda grupperna har samma chef och han tyckte att jag skulle dela upp min praktik, alltså 7½ vecka hos båda. Detta höll dock inte jag med om, skulle det va på det sättet så skulle jag ju aldrig hinna komma in i själva arbetet på något av ställena, plus att jag mycket hellre vill vara på socialen. Vi kom fram till att jag skulle vara hos fältis under september månad och sen resten av tiden hos mottagningsenheten. Vi pratade även om vilka arbetsuppgifter som jag kommer att ha och allt lät verkligen jättebra. Ser framemot hösten! Kanske ska nämna att mottagningsenheten är en ny avdelning som startades i oktober och att jag kommer vara den första praktikanten där. Spännande! Denna grupp är nämligen de som kommer först i kontakt med alla kommande klienter på socialförvaltningen innan de "slussas" vidare till sina handläggare på respektive avdelning. På så sätt kommer jag att komma i kontakt med alla de andra avdelningarna också. Vidare så är det även denna grupp som tar emot alla telefonsamtal/ anmälningar men de jobbar även med ekonomiskt bistånd. Hoppas nu på en riktigt bra andra praktik då min första var ett rent helvete!

XOXO // Johanna  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0