100831

Sista dagen i augusti månad, men det är även sista dagen på sommaren. Fast här uppe i Östersund är det så kallt att det mer eller mindre redan är hösten. Tänka bara kladda ner lite om praktiken nu för sen måste jag ner å handla lite. Tänk om dessa pengar kunde ta och komma in på kontot någon gång så man fick betala räkningarna också!

Igår var det i alla fall första dagen på praktiken, trodde med 100% att vi började kl 09 men det visade sig att vi började halv 9 då de ringde och frågade vart jag höll hus vid 08´35. Fan också! Vilket bra intryck jag gjorde redan första dagen.. Men men, nu vet alla iaf vad jag heter och vem jag är :) Under dagen fick vi träffa socialnämndschefen och socialförvaltningschefen. Blev en hel del info mot slutet av dagen. Men alla praktikanter kommer väldig bra överens och har lätt för att prata med varandra, och mottagandet från socialförvaltningens sida var toppen. Vi kommer nog alla att trivas riktigt bra där :)

Idag skulle vi alla träffas klockan 09 för en dag ute i skogen tillsammans med våra handledare. Denna dag hade fältis i Östersund ordnat åt oss. Alla delades in i två grupper och sen var det dags för lekarna. De handlade om att kunna kommunisera med varandra men och om att kunna ha tillit till varandra. Efter det var det lunch/grillning och sen återstod det tre lekar till, övningar som vi alla skulle vara med i tillsammans. Dagen har verkligen varit helt fantastisk, trots att jag hade värsta negativa inställningen igår :) Skulle vara kul om fältis lade ut alla de miljoner bilderna som togs under dagen så att man själv kunde få några (ta)! Vi måste ju ha sett riktigt roliga ut alltså..

Nu ska jag ner på stan sen handla lite och ikväll blir det möjligtvis ett träningspass! Imorgon ska vi praktikanter matas med information från övriga avdelningar. Men det ska nog gå med lite hjälp från en huvudvärkstablett :)

XOXO // Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0