Mind your OWN fucking business

Vart jag än vänder mig om i denna bloggvärld så är det alltid någon som skriver om mat, bantning, fetma eller om hur underbart livet är som smal människa. Är så jävla trött just nu men när det kommer till detta ämne så har jag hur många åsikter som helst. För det första: Mind your own fucking business, ok?!
En människa som har varit smal, eller sett ut som ett skelett i hela sitt liv har verkligen ingen som helst rätt att ha en åsikt om hur det är att vara tjock eller fet. Eller att ens säga t.ex.: Njut av maten, sluta banta och var nöjda med er själva! Den dagen som ni själva väger mellan 80-120 kg så är ni mer än välkomna att ha er åsikt men fram tills dess så var bara enbart tyst! Ni har verkligen ingen som helst aning om hur det är att vara "överviktig"! Jag menar hur många överviktiga människor vaknar upp på morgonen, tittar sig i spegel och säger: Jag är fin precis som jag är! Ärligt talat.. Det finns ett väldigt fåtal människor i världen som är nöja med sin övervikt, de som är det enligt mig är de där kvinnorna som är så feta att de knappt kan röra på sig (som har sina manliga fans). 
Vidare: Alla vet att det är fel att banta, kroppen tar rejält med stryk av det. Det som är mest hälsosamt är att äta flera små mål om dagen och sen att träna/ gå på gym. Men sen så finns det faktiskt de som inte vill träna, detta av olika själ och då får de väl helt enkelt banta då, det är deras ensak. Så låt dem vara, och låt mig vara också för den delen! Alla har sin orsaker och min orsak är att jag vill komma i ett par träningskläder innan jag börjar äta normalt igen (därför så har jag gått på min lilla grönsaks- och frukdiet). Men som sagt: Det är mitt val, inte ert!
Sen känner jag också att jag blir lite trött på människor som är överviktiga och säger att de är nöjda med sig själva! Är ni verkligen det? Eller ljuger ni för att på så sätt inbilla er att ni gillar ert utseende? Gillar ni att väga 100 kg eller mer, se ert feta ansikte i spegel varje dag, att aldrig kunna köpa eller komma i de kläder som ni egentligen vill ha. Har ni verkligen ett bra självförtroende (och jag vet att man inte får ett bra självförtroende av att vara smal), men det hjälper, tro mig! Känner ni er attraktiva, även om ni har pojkvän/flickvän? Jaja
Det jag iaf ville ha sagt med detta inlägg var: Mind your OWN business, den som vill banta har all rätt att göra det, utan att få en massa frågor hela tiden, och den som vill vara fet har sin rätt att vara det också. Tyvärr så ser samhället/ världen ut som den gör och där så accepteras bara de smala människorna. Man ser ner på dem som är större än vad som anses vara normalt. Diskriminerande: Ja!

God Natt o Tack för mig

XOXO // Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0