Ska prostitution vara lagligt eller inte?

Läste förut i Aftonbladet där en riksdagsledamot (C) med namn Fredrick Federley ville avskaffa sexköpslagen. Skulle vi slopa den så är det ju mannen som tjänar på det. Han kan köpa sex fritt. Men att avskaffa den gör i sin tur att kvinnan har lagen på sin sida, hon kan anmäla mannen om något skulle hända henne. Plus att hon också skulle betala skatt. Kanske inget plus direkt el? Ärligt talat så vet jag inte vad min åsikt ligger i den här frågan, känner att jag sitter mitt i skiten liksom. För hur gärna man vill och hoppas att prostitution ska försvinna, poff liksom, så kommer den aldrig att göra det. Har tidigare läst att det faktiskt finns de som vill sälja sin kropp, de har helt enkelt inget emot det, som de själva säger. Det kan jag bara inte tror på, tror inte att det finns någon kvinna där ute i världen som faktiskt VILL sälja sin egen kropp! Sverige är ett starkt och rikt land, en förebild för andra länder. På så sätt tycker jag att det är viktigt att vi som bor i Sverige visar att det inte är ok med prostitution. Detta är en svår fråga. Men självklart, i det stora hela så är det inte ok med prostitution, att unga flickor/kvinnor ska behöva sälja sina kroppar för att kunna överleva och för att ha råd med mat på bordet. En självklarhet för många andra av oss! Men problemet kvarstår ändå, vad ska man göra för de flickor/kvinnor som befinner sig i sexhandeln idag. Hur ska de ta sig ut?, och hur kan man underlätta livet för dem? Prostitution och sexhandel är den näst största handeln i hela världen (kommer efter vapenhandel)! Så vad kan man egentligen göra? Är det då inte bättre att legalisera seköpslagen?

XOXO // Johanna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer av detta i bloggen!! :) kanske kan ha en politisk diskussion dagligen?

2009-10-11 @ 22:27:25
Postat av: Johanna

Kul att du tyckte att det var intressant! Dagligen kan nog bli svårt :)

2009-10-11 @ 22:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0