Partypinglan :)

Har suttit och klickat mig runt på youtube och lyssnat på gamla låtar, låtar som man har underbart roliga minnen till, minnen som ligger mig nära om hjärtat.. Kanske svårt att tro (för er som känner mig nu, idag), men en gång i tiden så älskade jag att festa, jag var verkligen en riktigt partypingla! Det ni.. festade var och varannan helg. Men iaf, mina gamla minnen började iaf strömma in då jag satt och lyssnade på musik och då kom jag helt plötsligt på att man faktiskt, på den tiden, var medlem på lunarstorm (02-06). Kommer ni ihåg? Så jag fick iaf lov att gå in där och kolla om allt fanns kvar, och det gjorde det! Så nu har jag läst alla mina gamla inlägg där! Ibland önskar jag att jag kunde resa tillbaka till den tiden. Så därför så tänkte jag dela med mig av mina bästa partykvällar hemma i Hagfors. Fast jag skriver nog ner dem mest för min egen skull.. 

Natten mellan den 26 o den 27 juli 2004. Wow wow. Är det enda som jag kan säga! Den killen har en plats nära mitt hjärta. Helgen i Sthlm. Vi fyra. Room Service. Wow helt enkelt :)

Den 21 januari 2006, skulle jag och min kompis Marie titta på tv;n tillsammans. Jag tog med min en sider hemifrån, bara för att ha något liksom. Efter någon timme så blev vi riktigt sugna på att festa, men tyvärr så hade vi inget att dricka. Marie hittade då en gammal flask med någon grön "sörja" i som jag hade glömt där. Vi blandade sörjan med apelsinjuice, vilket ledde till den roligaste kvällen i mitt liv.. Sjöng "gung gunga" för Jimmy Jansson mitt ute på stan, på väg till festen! Sen röjde vi dansgolvet och med det menar jag verkligen röjde (knuffade bort alla).

Mellan den 2-4 februari (tors-lör) 2006, så var det det svenska rally i Hagfors, och folk från alla länder befann sig just då i lilla Hagfors. Kan ni tänka er? Nej det kan ni verkligen inte :) Men fy fan vilka 3 underbara dagar jag och mina vänner hade då alltså! Den 2:a februari var helt klar det bästa kvällen, vi satt på en pizzeria och ett helt gäng med killar satt vid vårt bord. Kommer inte ihåg vart de kom ifrån, tyvärr men min kompis Elin skulle förklara för dem vad hon jobbade med under Rally- helg, hon och Marie stekte hamburgare! Tyvärr så kan ni ju inte fatta hur roligt det var men jag kan iaf säga som så att Elin inte kan tala speciellt bra engelska så hon försökte förklara vad hon jobbade som och hur hon gjorde en hamburgare med sallad och allt det där. detta gjorde hon med hjälp av sina händer och bordet som vi satt vid! Underbar kväll :)
- Har faktiskt varit med om ännu en underbar rally- helg men det kan vi ta någon annan gång..

Fredag den 19 maj 2006 var det marknad hemma. Hagförsmarken med andra ord. En kväll vi alla kommer att komma ihåg. Jag drack. Jag gick in i dimmans värld. Jag kom hem (somehow)..

Sommaren 2006 (juni-augusti), var jag ute en hel del. Men sommaren avslutades den 9 september då min vän Sara fyllde år. Kvällen firades med fest i parken, och i parken hade man ställt upp en scen. Där fick man om man ville gå upp och sjunga karaoke. Å nej det gjorde jag inte! Men vi gick dock upp för att sjunga grattis- sången för Sara. Och väl efteråt så ramlade jag av scenen inför ALLA, ena stunden så var jag där och sen var jag helt plötsligt borta! Och killen med micen (höll micen framför munnen) frågade om jag var oki inför ALLA. Så när kvällen var slut så visste alla vad som hade hänt mig. Men det blev iaf ett roligt minne och många blåmärken :)

Det jag vill ha sagt med det här inlägget är.. som ni kanske märkt så är alla partyminnen från förr. Jag har faktiskt inga flera roliga partyminnen och det tråkiga är att jag inte har några ifrån Östersund. Det här ska ju ändå vara min "studenttid", tiden då man ska festa och ha roligt. Fast jag får väl skylla mig själv också då jag har gått och blivit pensionär! Men som sagt så vill jag ha roliga minnen härifrån också med nutidens partypinglor :)

XOXO // Johanna

Kommentarer
Postat av: Sara

jadu, vilken kväll det var 9 september 2006 , glömmer jag nog aldrig Varken sången eller scenhändelsen, men skoj va de :) pusspuss

2009-11-07 @ 23:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0