Dagens åsikt



                                        
Ja eftersom jag tog upp den nya Jimmy Choo kollektionen för H&M så kan jag ju lika gärna fortsätta i samma spår! Som de flesta kanske har läst eller hört så har iaf Lindex kommit ut med en ny kollektion, Affordable luxcury, kollektionen är dock bara gjord för människor med storlek S (36-38) och M (40-42). En hel del människor tycker att detta är fel, en mindre del tycker att det rent ut sagt är diskriminerande. Min åsikt krig allt detta är helt enkelt: Varför skulle det inte finnas en kollektion för kvinnor med storleken S och M? Jag menar, det är ju faktiskt de vanligaste klädstorlekarna, det är alltid de storlekarna som tar slut i alla klädbutikerna först. Dessutom så har ju storvuxna människor en egen klädavdelning så varför skulle det då inte få finnas en kollektion för människor i de vanligaste klädstorlekarna? Sen så undrar jag också varför alla reagerar och anser att det är diskriminering mot de storvuxna, men ingen reagerar på att Lindex nya kollektion inte innehåller storleken XS, är inte det diskriminerande el? Allt som gör är alltid så jävla "elakt" mot de så kallade Large- männsikorna. Det är precis lika svårt att hitta kläder för folk med XS. Men det bästa av allt vore om Large- människor kunde svälja sin stolthet och inse att de inte passar i vissa klädplagg, banta eller börja träna om ni så gärna vill komma i mindre kläder! Alla kläder är inte till för dem liksom. Likaså är heller inte alla kläder till för de med XS. Inse fakta liksom! Kom ihåg att det dessutom kostar alla klädföretag så otroligt mycket mer att tillverka kläder i storlekarna L och XL osv, än vad det gör med de övriga! Så låt Lindex känna lite pengar vet ja!

Va jag för hård el? Å låt oss alla komma ihåg att jag faktiskt har haft storlek L på mina kläder under en väldigt lång tid under mitt liv. Så bara för att jag inte har det längre så betyder inte det att jag har bytt åsikt. Skulle ha tyckt precis samma sak och skrivit precis samma sak om jag hade kvar den storleken! Ok? Enligt mig så är XS (32), S (34-36), M (38-40) och L (42-44), så med Lindex storlekar så tror jag att ganska många människor, i olika storlekar och former, kan komma i deras nya kollektion! Tycker dock lite synd om de storvuxna som måste köpa kläder på "sin avdelning".. för de kläderna är verkligen inte vackra. Varje klädesplagg ser ju ut som ett armétält!

XOXO // Johanna   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0