091117

Jag lever. Kom hem för en timme sedan ungefär, fick lov att få i mig en tallrik med havregrynsgröt och en hård kesomacka först bara! Riktigt gott var det också. Dagens föreläsning handlade om olika droger, vad de har för effekter och framför allt vad de påverkar. Föreläsningen med Leif innehöll även enhel del skratt med många skämt. Under dagen har det varit en hel del snack om "denna spruta", och jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Om jag ska ta den eller inte alltså. Sidan av mig som säger "JA" är av den anledningen att sprutan är gratis och att jag inte vill ligga här uppe själv i Östersund och vara sjuk om jag nu skulle bli smittad! Men saken är nog den att sprutan skrämmer mig, att man mer eller mindre framställde vaccinet på 5 minuter typ, och vad innehåller det egentligen? Och hur säker är den? Med tanke på att min kropp stöter bort allt så kanske jag blir sjukare av vaccinet än av själva influensan. Det känns inte som influensan skrämmer mig så mycket.. för det är ju faktiskt en influensa, och människans kropp är faktiskt konstruerad så att den ska kunna skydda sig själv mot en influensa. Dessutom så dör tusentals männsikor om året i alla möjliga sjukdomar och influensor så nej denna "svininfluensa" skrämmer mig inte. Som ni kanske kommer ihåg så är det inte allför länge sedan som vi hade "fågelinsluensan" i Sverige, och det var precis samma galna hysteri i media och bland befolkningen då också. Men men, imorgon kan iaf vi studenter gå och ta denna spruta så jag har några timmar till att fundera på det. Ska nog ta o ringa mor och diskutera för och nackdelar om den också, hon tog ju sprutan för inte alls så länge sendan!

hehe, har ni sett den nya Ica- reklamen förresten? Visst är den rolig.. sitter här och skrattar för mig själv varje gång jag ser den på tv;n!

XOXO // Johanna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0