Akutmottagning, kirurgi =)

Det var till den avdelningen som jag hamnade i tors efter att jag varit upp till Hagfors vårdcentral. Kom upp till Torsby vid halv 1 och där fick vi vänta ett tag på att få komma in till en läkare som skulle kolla på foten. Men när han väl kom (ung) så konstaterade han i alla fall att jag fick lov att åka ner till röntgen och kolla vart nålen satt eftersom man inte kunde hitta ingångshålet.. Nere på röntgen så kunde man se att synålen satt ända nere vid benet i foten =( Så jag hade all rätt att ha ont! Men här kunde man inte heller hitta ingångshålet! Sen så satt vi och väntade på läkaren i ca 40 minuter, och när han väl kommer in så ger han mig mina alternativ: Bara få lokalbedövning och skära ut den (aldrig=ont) eller att bli nedsövd och dessutom få lokalbedövning! Det sista alternativet valde jag =) Men eftersom det var 6½ timme sen jag hade ätit så ville de inte sova ner mig (andningen).. så istället så stack de en "stor" spruta i armen på mig och sprutade in något som gjorde mig totalt borta i huvudet (härlig känsla).. Nej då, för jag kommer inte ihåg ett dugg! Vaknade upp en timme senare och då var nålen borta! På kvällen när lokalbedövningen höll på att gå ur så trodde jag verkligen att jag skulle kunna döda någon. Hade så jävla ont alltså.. men nu börjar jag entligen att kunna gå på foten! Och så ser läget ut just nu.. Så på måndag ska man tillbaka till praktiken igen då (sitta på arslet). Får väl hoppas och be att de ska komma in lite fler klienter snart!

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men aj, aj! Det där låter inge kul! Hur fick du en nål i foten? Hoppas du mår bättre nu iaf! Kram

2009-03-23 @ 21:31:19
Postat av: Josefin

Men aj, aj! Det där låter inge kul! Hur fick du en nål i foten? Hoppas du mår bättre nu iaf! Kram

Postat av: Josefin

Aj, aj det där lät inge vidare! Hur lyckades du få en nål i foten? Hoppas du mår bättre nu iaf.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0