Vad jag tycker..

Har inte haft så mycket för mig idag, kom till pappa jämt före klockan 2 och då fick jag bli chaufför åt honom. Fixa det sista innan de drog iväg till husvagnen uppe vid sjön! Så nu har jag varit här hemma själv ett tag, har haft lite tråkig så jag har läst runt lite på andra människor bloggar! Alla tycks ha någon form av kommentar då det gäller en tjej som heter kissie (kissie.se), det verkar inte som att någon där ute i bloggvärlden gillar denna tjej. Vilka jag kan förstå på sätt och viss, hon har väldigt raka och elaka kommentarer om allt och alla. Och tjejen är heller inte rädd för att säga vad hon tycker. Låter kanske som en ganska så bra beskrivning av mig själv, men jag tror och hoppas att jag inte är så hemsk :) Sen läste jag i alla fall vidare, hittade en blogg med namnet (dreamolessia.blogg.se). Tyckte att det verkade vara en helt normal tjej i alla fall, vilket hon säkert är och som sagt så har alla rätt till en åsikt om allt. Men hon skrev i alla fall: Jag hatar inte unga mammor som kissie gör. Nej jag tycker unga mammor är IDIOTER!!!! Jag menar, hur kan man bara vräka något sådant ur sig. Sen så fortsätter hon med att skriva: Det är idiotiskt att skaffa barn när man är ung. Även om man är mogen, även om man sååå gärna vill ha, så tycker jag att man ska göra abort. Men hon tycker även som jag att man ska skaffa sig en utbildning först innan man skaffar sig barn. Men jag tror att tillvaron, livet och sistuationen se olika ut för alla unga kvinnor som skaffar sig ett barn. Jag tycker att man ska lyssna på deras berättelse innan man dömer dem! Jag tycker inte att man ska säga något sådant innan man själv vart i samma situation, för jag tror inte att man vet hur man själv reagerar förs då! Jag tror att det är svårare att göra en abort än vad de flesta tror, de är många människor där ute som säger: Men gör en abort! Eller: Jag skulle göra en abort om jag blev gravid! Vad fan liksom.. Och sen så tycker jag att alla ni där ute med denna åsikt ska sluta med att "dissa" alla unga mammor där ute! Lev ert eget liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0