Att ställa sig på vågen..

...är aldrig något som är speciellt kul! Idag är det onsdag.. en väldigt dryg dag med andra ord! Det är så varmt här hemma att man nästan kunde smälta bort, solen kom i sön och den ska tydligen stanna kvar tills någon dag nästa vecka! Vart ska jag ta vägen?!
När sommaren började, alltså den första juni så bestämde jag mig för att nu får ta fan i mig vara nog med trånga kläder, dåliga matvanor och noll kondition! Så från och med den första juni så började jag på min grönsaks- och fruktdiet, japp ni hörde rätt! Bestämde mig också för att jag måste börja att röra på mig också, så idag är det den 10:e dagen som jag ska ut på långpromenad. Försöker i alla fall gå minst 40 min/dag. Och det är faktiskt jobbigt då man är van att gå noll minuter =) Så igår när jag låg hemma hos mamma i solen på gräsmattan så tänkte jag att det kanske kunde vara lite kul att ställa sig på vågen.. hmm: 4 kg borta! På kvällen så gick jag hem ifrån mamma, säger er kanske inte så mycket men det är ca 5 km mellan våra hem! Och tydligen så ska man gå ca 10 000 steg/dag. Tycker egentligen inte att det är så mycket men sen så visade det sig att 5 km i "väldigt" snabb takt ger 4130 steg. Det är väldigt få steg för så många km tycker jag!
Hmm.. just nu sitter jag i alla fall hemma hos pappa, i huset där det finns internet, och en massa god mat =) Jaja, det ska i alla fall bli kul och se hur man ser ut efter att sommaren är slut!
Men nu ska jag ta och fortsätta att kolla mailen och sen ska jag gå ut och sätta på och läsa dagens tidningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0