De 2 senaste veckorna..

De två senaste veckorna har jag befunnit mig hemma i Hagfors, på jullov! Jag åkte hem den 22:a december och kom upp igen igår kväll vid halv åtta. När jag kom hem så var det dags att fira jul, och som vanligt så får man åka runt lite överallt. Så är det i alla fall när man heter Johanna och ska fira jul =) Först var jag med mamma och hennes sambo till hans släkt och firade jul och sen fick ja skjuts till pappa där firandet och "matätandet" fortsatte. På båda ställena så fick jag pengar! Sen den 25:e (juldagen) så var det dags för den årliga festen på folkets hus med alla vännerna, förfesten var inte lika rolig som den brukar vara men jag var ändå där tillsammans med tjejerna, det var det som betydde :) På "folkan" var det som det brukar vara, man springer på en massa gamla klasskompisar som ska kramas och utropar: Åå det va länge sen jag såg dig, är allt bra? Fan va kul å se dig! Vad gör du nu för tiden? Det gamla vanliga, antar att det inte bara är i Hagfors som folk är så!? Tycker att det är så himla falskt utav folk att snacka så, man pratar ju aldrig annars och sen när man plötsligt träffas så är man som bästa vänner! Men det var i alla fall en rolig kväll, men som vanligt så var det alldeles för mycket folk, gick knappt att röra på sig.
Dagen efter så var vi hem till morfar, Irené och min moster. Dit kommer även min morbror och mina kusiner varje år. Vi äter god mat, byter julklappar (fick: pengar, smink från make up store, saker från ikea, choklad och böcker), och sen på kvällen så spelar vi alltid spel. Det är faktiskt riktigt mysigt att vara där på jul :) Helgen efter julen var faktiskt lugn, satt hemma och slappade med familjen. Under mellandagsrean så åkte jag och min lillebror ner till Karlstad och shoppade lite kläder och så var vi till Ikea och köpte ett skrivbord till mig som jag ska sätta ihop och ha här uppe i lägenheten i Östersund, men det blir när jag kommer upp igen i september! Den sista veckan så tog jag det lugnt, träffade Marie och på lördag, två dagar innan jag åkte upp igen så träffade jag Marie och hennes son Liam. Lellgrabben som föddes i april är nu snart 9 månader, kan knappt fatta det. Tiden går så jävla fort alltå. Så nu när jag träffade honom så har han lärt sig att säga "hej". Han va så söt, speciellt när han stod framför en spegel på fiket och hälsade på sig själv, å ingen som svarade heller :) Tycker ändå att jag har hunnit med en hel del nu när jag har varit hemma, fast konstigt nog så har jag knappt hunnit sett min kompis Sara som kom hem från Australien i december. Fattar verkligen inte, vi gick om varandra hela tiden. När hon ringde så hörde inte jag mobilen, och sen när jag ringde upp henne så låg hon och sov eller så hade hon gäster eller så var det något annat. Och så gick det runt i en ond cirkel i ca två veckor. Men vi får se till att träffas nu när jag kommer hem för praktiken och sen så får väl jag åka ner till Karlstad också! Då kan jag även passa på och träffa Elin! Jaja.. måste nog ge mig. Tror inte att ni orkar läsa mer nu! Måste ändå sätta igång och plugga lite innan ja ska ta en dusch och bädda ner mig framför tv:en innan ja ska lägga mig. Skola imorgon kl 10´15. Ska bli så kul och träffa alla igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0