091227

Ser att jag råkat hoppa över en dag, nämligen den 26:e december men jag gjorde inte ett dugg igår, var helst slut efter att ha varit ute på juldagen, satt framför datorn hela dagen typ! Börjar känna mig lite stressad nu över allt som jag sak hinna med med, träffa några vänner men också allt som jag ska hinna med då det gäller skolan. Ska ju ha ett samtal med ett barn (hoppas att jag får låna min kusin en timme eller så), sen måste jag kolla igenom det här "fallet" också som vi ska analysera. Jobbigt att behöva ha en tenta mitt uppe i allt, dessutom så har jag två böcker som jag ska läsas ut också (psykoterapi och familjeterapi). Idag är det den 27:e och senare ikväll ska vi iväg till morfar och fira jul, äta mat och byta julklappar!
För att återgå till juldagen nu då: Den kvällen var jag iväg till folkets hus i gammla vänners sällskap. Kvällen började hemma hos Elinore (en tjej som jag känt sedan dagis), där trodde jag att vi skulle vara ca 6-7 styckna men vid halv 10 på kvällen så var vi närmare 30 personer i den lilla tvåan, men det var trevligt. Roligt att träffa lite nytt folk, inte alltid som man gör det! Plus att det alltid är roligt att höra lite skvaller om alla andra. Man är ju aldrig hemma och sen så hör jag aldrig något ifrån någon här hemifrån så det var roligt att höra vad alla gjorde, inte gjorde eller vad de kanske inte borde ha gjort! Men ibland önskar jag att man kanske kunde träffa/prata med vissa personer i nyktert tillstånd. Å jag vet att även jag kan vara bra på att snacka i ett onyktert tillstånd, men jag tycker verkligen inte om det! Har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Det finns så mycket som man vågar säga och göra då man har alkohol i kroppen (hjärnan) och på så sätt har man ingen aning om personen i fråga menar det han eller hon säger, eller om man bara överdrev! Men sammanlagt så tycker jag att kvällen var mycket lyckad och att det var trevligt att träffa alla igen..
Snart är det nyår också, får la se vad som händer då! Men jag antar att det blir en lugn kväll hemma..

XOXO // Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0