091220

Wow, idag är det bara fyra dagar kvar till julafton och tre dagar kvar tills jag sitter på den 9 timmar långa bussresan hem till Hagfors! Lite dålig uppdatering de två senaste dagarna men jag har verkligen haft fullt upp. I fredags hade jag föreläsning från kl 08-12´00, den var helt suverän. Samtal med barn och den hölls av en leg. psykoterapeut, han formulerade sig så väl med alla dessa följdfrågor, medans en annan tappade talan. Man kan bara hoppas att man blir hälften så bra som han var. Efter det så gick jag på stan, letade julklapp åt min syster och en klänning till mig själv! På fredag kvällen så hade vi Christmasbord a la socionomer hemma hos Elin, hade en supertrevlig kväll i underbara vänners sällskap! Supergod mat och i slutet av måltiden så stod magen i fyra hörn, jag hann precis att andas ut innan Elin satte igång med kvällens lekar. Tre lag med fyra personer i varje lag. Kvällens första lek var sång- filmcitat, den leken vanns stort av lag 2, eller rättare sagt av Maria som var grym (du borde kanske vara med i "så ska det låta" eller "singing bee"). Sen skulle en person ur varje lag tävla. Första grenen var ögonbindeln: den grenen vann jag. Andra grenen var att spotta en godiskrokodil så långt som möjligt: och den grenen vann Bita, och nu hade vi/mitt lag vunnit två av fyra tävlingar. Den tredje grenen var att plocka majskorn från en tallrik till en annan med hjälpa av en klädnypa: den grenen vann Karro och sen låg allt på Josefin om vårt laga skulle vinna eller inte, för nu stod det nämligen 7-7 mellan lag 1 och lag 2. Den sista tävlingsgrenen var gallje- mellan- benen- gång.. Skulle Josefin slå Linn?! Skulle lag 1 vinna?! Spänningen var olidlig :) Men i slutet så tog iaf Josefin hem segern, på hela 40 sekunder, och vårt lag vann kvällens alla tävlingar med 1 poäng. Ordet roligt och trevligt kan sammanfatta hela kvällen, hade riktigt trevligt och kom hem jämt efter tolv- tiden! På lördag gick jag på stan och köpte klänningen som jag hade provat på H&M dagen innan, plus att jag köpte den sista julklappen. Så nu ska jag bara hinna med och läsa ut två böcker på 200 sidor var innan tisdag och städa hela lägenheten. Det var min helg det! Nu ska jag se till att plugga/ läsa lite och laga mat (biff).

XOXO // Johanna      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0