En lugn fredag med huvudvärk

Idag har jag verkligen inte gjort ett dugg! Helt ärligt :) Vaknade imorse med världens huvudvärk, kändes som om någon spelade trummor inne i huvudet på mig!
Ringde och pratade med en tjej på manpower idag om sommarjobb här upp i Östersund.. ska på intervju nästa fredag! Se om det kommit in något intressant tills dess..
Efter det började jag läsa en bok Mamma sa att jag var sjuk, har lånat den av Linn. Tyckte att det var tid för att läsa en normal bok och inte en skolbok! Har hunnit läsa 50 sidor än så länge men det verkar bra, den handlar om en mamma som har sjukdomen MBP (Münchhausen by Proxy), en person, oftast en mamma, som kommer på en massa fåfänga sjukdomar om sitt barn har. Detta för att få medlidande, stöd eller för att få kontroll över andra. Münchhausen by Proxy är förmodligen den mest komplicerade och mest dödsbringande formen av (barn)misshandel! Får lov att säga att jag tycker att sjukdomen är intressant, något som jag helt klart skulle vilja lära mig mer om!
Under dagen har jag även kollat på filmerna "Georgia Rule" med Lindsay Lohan, den var helt ok! Sen kollade jag även på den nya filmen med Scarlett Johansson "The Nanny Diaries", den var jättebra! Kan rekommendera båda filmerna.. (flickfilmer) :)

Vi skulle ju egentligen ha varit hem till Linn idag och titta på film, skrev det tidigare idag. Men jag hade verkligen så ont i huvudet (hjälpte inte med en lång varm dusch, inte treo heller) så jag stannade hemma!
- Ja är verkligen ledsen Linn att du behövde städa och fixa där hemma och så kom igen!


Kommentarer
Postat av: Linn

haha.. det är lugnt ;)

2008-05-16 @ 23:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0