Becoming Jane

Jag fick bara lov att skriva, jag har just sett filmen "Becoming Jane" och det är nog den bästa filmen jag någonsin har sett! Den ligger tätt tillsammans med filmen stolthet och fördom, som själva Jane Austen har skrivit! I filmen får vi följer Jane Austen under hennes ungdom, innan hennes karriären tog sin fart. Jane är en ung och viljestark kvinna som står inför det svåra valet av make. Man märker väldigt tydligt under filmens gång att Jane inte är helt olik sin egen karaktär Elizabeth Bennet i Stolthet och fördom.
Jane är under stor press från sin mamma att gifta sig rikt. Men Jane vill inte ha det så, hon vill hitta kärleken och kunna försörja sig på sin tallang, att skriva romaner. Om sann kärlek och lyckliga slut! I filmen möter Jane Lefroy, som är envis, uppkäftig och en helt enkelt charmerande Casanova. Han är den förste som verkligen utmanar Jane att förbättra sitt skrivande, och de kommer varandra närmare än vad Jane kunnat tro. De kompletterar varandra och man förstår varför kärlek uppstår mellan dem. Men som sagt så kommer Jane från en fattig familj och hennes familj behöver pengarna som Mr Wesley kan ge henne. Men Jane vill ha kärleken! Eller?

Tycker verkligen att ni ska se filmen! Den är helt underbar.. den får en att tro på kärleken igen :) Fast nu ska jag sova.. ska hem till Linn imorgon och börja med arbetet!
Natti Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0