Skyltsöndag

Igår var det den sista dagen i november, viket betyder att det var skyltsöndag. Och detta år är det första gången som jag inte är hemma i Hagfors och får gå ut och titta! Så eftersom jag bor i Östersund, vilket är ganska så mycket större än Hagfors så trodde jag att jag faktiskt att skyltsöndag skulle vara "stort" här. Men det var det inte.. såg i alla fall att Åhléns och Rut. m.fl. var öppet och så fanns det några "stånd" ute på mittengatan! Hemma så är alla affärer öppna och så är det jättemycket folk ute.. en massa tomtar som delar ut godis, olika lekar för barn och en massa folk ute som delar ut glögg och en del som försöker sälja saker! Fast hemma så har vi ju knappt någon snö eller inget alls! Så det var väl den stora skillnaden antar jag :)  
- Bilden är inte från igår (så tomt är var det inte, lovar) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0