Tentaplugg & espresso

Är inte livet alltför roligt då man måste sitta inne hela dagarna och plugga inför den kommande tentan!? Börjar bli lite trött på detta, men vad gör man inte för att få en utbildning. Jo man pluggar och tar lån :) Men förövrigt så har dagen varit bra, solen skiner och himlen är klarblå!

Igår hände en rolig sak! Jag var fikade med Camilla, Micke och Linn på ett fik som heter Paus.. ett ganska så dyrt innefik här i Östersund. Men i alla fall, jag bestämde mig för en kopp espresso. Har faktiskt aldrig druckit det förut eftersom jag alltid dricker cappucino annars! Men men.. gissa om jag var chockad då de gav mig en liten dock-service-mugg med 3 cl espresso! Jag var så chockad att jag och alla andra för den delen trodde att detta var dagens skämt på Paus.. Micke verkade vara mest chockad för han gick fram och frågade om det skulle vara så lite i myggen! Och tydligen ska det vara det! Med äkta, riktiga bönor som de sa!

Så nu vet jag att jag inte ska beställa det någon mer gång! Ni ser, man lär sig något nytt varje dag! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0