Mitt nya liv..

Antar att jag får ta det från början igen då, fast med den korta versionen denna gång: Jag har helt enkelt flyttat! Så var det med den saken! I januari kom jag in på socionomprogrammet här uppe i Östersund, 50 mil hemifrån. Kanske ska tillägga att jag kommer från Hagfors som ligger i Värmlands skogar! Men nu har jag bott och studerat här i nästan 3 månader och jag måste säga att jag stormtrivs! Men det är klart att jag tänker hem på Hagfors ibland, även om jag inte hade mycket till liv där! Så de tankarna varar inte alltför länge! Man har så mycket annat att tänka på här uppe. Plugg, som inte alltid är så roligt men tyvärr ett måste i detta fall. Vännerna, att fika/shoppa på stan. Shoppa är väl i alla fall bland det roligaste som finns, även då man inte äger några pengar. Vilket börjar bli en vana nu för tiden.. Hmm, jag undrar vad det kan bero på!? Kan delvis ha att göra med shoppingen kan jag tänka mig! (hehe).

Men som sagt: Ja trivs jättebra här uppe i min lilla studentlya. Universitetet är litet och mysigt, men framför allt så hittar jag vägen dit jag ska.. Människorna är väldigt snälla/ trevliga och lättsamma!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0